0
0,00 $

Nie masz produktów w koszyku.

+48 58 761 54 20
0
0,00 $

Nie masz produktów w koszyku.

25 lat Unisystemu – trudne początki i ciągły rozwój

 

Lata 90-te w Polsce to był specyficzny czas… Myśląc wtedy o założeniu firmy od początku wiedziałem, że jeżeli zdecyduję się na jej otwarcie to będzie się ona specjalizować w optoelektronice. A konkretnie w wyświetlaczach – to interesowało mnie od zawsze. I kiedy już zdecydowałem się ją otworzyć, tak właśnie było.

 

Na samym początku najtrudniejszym zadaniem nie było pozyskanie klientów a zdobycie towaru od dostawcy. Sprzedaż części elektronicznych nie stanowiła większego problemu ze względu na duże braki towaru u producentów urządzeń elektronicznych. Wygrywał ten, kto był w stanie dostarczyć towar w krótkim czasie.

 

W rozwoju biznesu nie pomagały również problemy związane z transportem, a także procedurami celnymi. Nadmierna biurokratyzacja sprawiała, że np. z powodu braku oryginalnej pieczątki na fakturze od dostawcy z Tajwanu zatrzymywano towar i trzeba było czekać co najmniej kilka dni na dosłanie dokumentu. Raczkujący rynek elektroniki nie miał łatwo w tamtych czasach… Na szczęście minęły one bezpowrotnie.

 

W początkach naszej działalności na rynku dominowała technologia LED – miała największy procentowy udział w ilości sprzedawanych podzespołów. Po paru latach zainteresowanie Klientów przeniosło się na wyświetlacze LCD. Początkowo współpracowaliśmy w tym zakresie z Powertip-em, jednak w 2005 roku, po 10 latach działalności, zdecydowaliśmy się na zmianę głównego dostawcy. Wtedy nie mogłem przypuszczać, że nawiązanie współpracy z Winstarem okaże się punktem zwrotnym w historii Unisystemu. Ta kooperacja nie tylko zapewniła nam lepsze warunki współpracy, ale także produkty o bardzo dobrym stosunku jakości do ceny.

 

Klienci także stawali się coraz bardziej wymagający. W 2008 roku uzyskaliśmy pierwszy certyfikat ISO 9001, który z czasem stał się standardem wymaganym od każdego z dostawców.  Dalszy rozwój firmy wymagał podejmowania kolejnych kroków. W 2010 roku utworzyliśmy dział RnD. Była to reakcja na rosnące wymagania klientów, którzy - w przypadku wystąpienia problemów w trakcie implementacji wyświetlacza w urządzeniu końcowym - oczekiwali szybkiej reakcji i pomocy. Dotychczas takie sytuacje były konsultowane bezpośrednio z producentem, co sprawiało, że rozwiązanie problemu znacząco się wydłużało. Możliwość natychmiastowej pomocy z naszej strony stanowiła i nadal stanowi naszą dużą przewagę konkurencyjną.

 

2011 rok był kolejnym przełomem. W trakcie audytu dostawców na Tajwanie nawiązaliśmy kolejne, jak się potem okazało długofalowe, współprace. Litemax to nadal jeden z naszych kluczowych partnerów – firma specjalizuje się w produkcji paneli LCD o dużej jasności. Z kolei kooperacja z AMT pozwoliła nam uzupełnić ofertę o rezystancyjne i pojemnościowe panele dotykowe.

 

Do 2015 roku sukcesywnie poszerzaliśmy ofertę o produkty od m.in. DFI, Samsunga, LG, AUO, BOE czy Innolux-a. Połowa roku przyniosła nie tylko zmiany w formie prawnej działalności, ale przede wszystkim przeprowadzkę do nowej siedziby. Biurowiec przy Nowym Świecie to 1000m2 powierzchni magazynowej, produkcyjnej i biurowej. Znalazło się w nim miejsce na cleanroom, w którym montujemy wyświetlacze i panele dotykowe, ale także showroom, służący do prezentacji i testowania oferowanych rozwiązań.

 

Przełom 2015 i 2016 roku to także powstanie działu eksportu, który skupia się głównie na obsłudze rynków Europy Zachodniej. Jego rozwój i coraz większe zainteresowanie klientów z zagranicy sprawiło, że zaczęliśmy aktywnie uczestniczyć w targach branżowych, np. Embedded World w Norymberdze. Udział w wydarzeniach branżowych pozwala nam jeszcze lepiej zrozumieć potrzeby Klientów z różnych krajów i jednocześnie budować rozpoznawalność Unisystemu poza granicami Polski.

 

Współpraca z producentami z różnych branż sprawia, że jesteśmy dość odporni na wahania koniunktury, a firma cały czas może się rozwijać. Najlepiej widać to nie tylko po wynikach finansowych, ale także po tym, że w tym roku zdecydowaliśmy się na kolejną dużą inwestycję związaną z przebudową naszej siedziby i zwiększeniem powierzchni do 4000m2.

 

Sukces, który udało nam się osiągnąć ma swoje źródło w dwóch czynnikach. Pierwszym z nich jest nasze wyjątkowe szczęście do ludzi – Ci, którzy u nas pracują to prawdziwi specjaliści w swoich dziedzinach i codziennie widzimy ich zaangażowanie. Ale nie byłoby nas, gdyby nie drugi czynnik, czyli lojalni Klienci, których potrzeby i zadowolenie ze współpracy zawsze było dla nas priorytetem. Chciałbym Wam wszystkim serdecznie podziękować. To także dobry moment by wspomnieć o naszych Dostawcach – dziękuję Wam za lata owocnej współpracy, zrozumienie, zaufanie oraz relacje, które sprawiają, że to coś więcej niż tylko biznes.

 

Na zakończenie chciałbym serdecznie podziękować moim najbliższym - Żonie, Synowi i Rodzicom, za ogromną wyrozumiałość, cierpliwość i nieustającą wiarę w mój sukces.

 

Ostatnie 25 lat Unisystemu było wspaniałe, ale głęboko wierzę, że najlepsze jeszcze przed nami.